2013. szeptember 25., szerda

Az igazi paleo zsemle, avagy kalandjaim az útifűmaghéjjal


Öröm és ujjongás, nagyon pofás, olyan igazi péksütemény formájú zsemléket sikerült kreálnom. A siker a sejtelmes elnevezésű útifűmaghéjnak köszönhető. Kalandjaink múlt héten kezdődtek, amikor úgy döntöttem beruházok a csodaszerbe és kipróbálom én is, annyi jót olvastam már róla. 
Az első próbálkozásom hát, hogy is fogalmazzak borzalmas lett, valamit nagyon elronthattam, mert egy hajtogatható zselé szerű valamit vettem ki a sütőből, nem vicc...Az életkedvem is elment ugyanis a 100 grammos csodaszer felét kidobhattam így a kukába.
Aludtam egyet a történtekre és még egyszer nekifutottam, megérte ;).
Íme a recept, amit egy facebookos csoportban olvastam.

Hozzávalók 

15 g útifűmaghéj
2 dl víz
4 tojás
2 kk só
1/2 kk szódabikarbóna
100 g őrölt mandula
40 g őrölt lenmag
30 g kókuszliszt

Az útifűmaghéjat vízzel elkeverjük, kicsit állni hagyjuk, hogy megszívja magát (zselé szerű képződmény lesz belőle, nem megijedni)
A liszteket összekeverjük a sóval és a szódabikarbónával, a tojásokat az útifűmaghéj zseléhez adjuk.
Végül a két keveréket egymásba dolgozzuk. 
A sűrű tésztánkból vizes kézzel golyókat formálunk és sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, 



majd 190 fokon kb 30-35 percig sütjük, végül a kész zsemléket rácson hagyjuk kihűlni.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése