2013. november 6., szerda

Paleo Birsalmás mákos brownie


Halottak napján haza látogattam, a jó öreg Balatonberénybe. Ilyenkor mindig jól megrakodva térünk vissza Pestre. Na ez most sem volt másképp, azonban most birsalmát is hoztam fel, gondoltam kipróbálom, valamit készítek belőle. Sokáig bújtam a különféle oldalakat ötletek után kutatva, míg találtam egy sütőtökös receptet, amit jól átalakítottam és megcsináltam birsalmával,  jó döntés volt! :)

Hozzávalók:

3 db birsalma (kb 40 dkg)
8 dkg xilit
8 dkg kókuszzsír
15 dkg mák
3 tojás
10 dkg 70% étcsoki
mézeskalács fűszerkeverék vagy fahéj

A birsalmákat, megmossuk, meghámozzuk, feldaraboljuk, kiszenvedjük a magházat- egy tortúra lesz, de kitartás! Egy lábosba tesszük, meghintjük mézeskalács fűszerkeverékkel gazdagon, felöntjük annyi vízzel ami éppen ellepi és szépen puhára főzzük. Majd pürésítjük, félretesszük.
A kókuszzsírt, a csokival és a xilittel felolvasztjuk majd kézi habverővel átkeverjük és egyesével hozzáadjuk a tojásokat, tehát egy tojás keverés, következő tojás és megint keverés (ez a procedúra azért kell, hogy a tojás ne följön meg a felolvadt csoki masszába). Ezután hozzáadjuk a birsalma pürét és a mákot, jól összekeverjük és sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, kb 20-25 perc alatt készre sütjük.

A végeredmény szaftos, tömény finomság. Ki fogom próbálni sütőtökkel is úgy is biztos finom :). 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése