2013. december 7., szombat

Paleo rumos diós, marcipános bonbon


Már elkezdtem a készülődést karácsonyra, ebben az évben most minden másképp lesz, annak köszönhetően, hogy nagy életmódváltásban vagyok. Az egész ünnepi menüt felül kell írnom, folyamatosan gyűjtöm a recepteket, agyalok, miket süssek, mit csináljak. 
Ez a bonbon az első kísérletem, már ami a szaloncukor helyettesítését illeti, mondjuk már évek óta nem díszítjük vele a fát, de fogyasztjuk rendesen (fránya milka szaloncukor, amit nekem már nem lehet).

A bonbont csinálhatjuk bolti étcsokival is, ilyenkor válasszunk magas kakaó tartalmút min. 75% , én sajnos nem találtam megfelelőt, így úgy döntöttem magam készítem azt is.

Hozzávalók:

Paleo csoki
50 g kókuszolaj
40 g xilit
50 g kakaópor
1/2 tk vanília aroma

A kókuszolajban felolvasztom a xilitet, majd a tűzről levéve kézi habverővel belekeverem az aromát és a kakaóport. 
A szilikonos bonbon forma kb 1/3 ig töltöm a csokit majd hűtőbe teszem, keménykedni :).

Marcipán töltelék
40 g hántolt mandula
20 g xilit
1 ek víz

A mandulát a xilittel robotgépbe összeaprítom, majd a vizet hozzáadva összegyúrom a masszát.

Rumos diós töltelék
Na itt nem tudok pontos adagokat, mert egy hirtelen ötlettől vezérelve született meg ez a töltelék, körülbelüli mennyiségeket tudok, de szerintem így is működni fog :).
kb 2 marék dió
1 lapos ek xilit
1-2 tk rumaroma 
A diót a xilittel összedarálom majd a rumaromával összegyúrom a tölteléket.

Mindkét töltelékből kis golyókat formázom, majd a diós köré dolgozom a marcipánt, így kialakítva a töltelék gombócot. 
Miután a csokink szépen megdermedt a hűtőben, jöhet a bonbon összeállítása. A tölteléket ráhelyezzük a csokira figyelve, hogy a záráshoz is maradjon hely.
A paleo csoki, nem melegíthető újra, mint megtapasztaltam így még egy adagot kénytelen voltam csinálni és azzal befejezni a bonbon töltési műveletet. Amikor kész vagyunk 1 órára hűtőbe rakjuk a formánkat és már kész is vagyunk.


A végeredmény: mennyei töltött bonbonok, a paleo csoki elég tömény ugyan, de a töltelékek ízletessége jól ellensúlyozza, így az összhatás nagyon is rendben van :).  
Lehet érdemes kipróbálni valami jobb minőségű étcsokival is, ami nincs tele mindennel (szójalecitin, cukor és társai).





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése