2014. január 28., kedd

Paleo mákos zserbó


Anyukám szokott ilyet csinálni régen és mivel imádóm a mákot, úgy gondoltam paleosítom...jó ötlet volt ;).

Hozzávalók:
Piskótához:
5 db tojás
8 ek őrölt mandula
6 tk xilit
pici só

Szétválasztom a tojásokat. A sárgáját fehéredésig keverem a xilittel és a sóval.


A fehérjét kemény habbá verem egy csipet sóval.


A sárgájához keverem a mandulát majd óvatosan beleforgatom a fehérjét is, óvatosan ne hogy összetörjem a habot. 


Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon 15 perc alatt készre sütőm.


Nekem nem lett valami vastag, így csak kettőbe mertem vágni.


 / Egy kis praktika: egy cérnaszállal ügyesebben lehet kettévágni a tésztát mint késsel.

Töltelék:
20 dkg darált mák
3 ek xilit
kis fahéj
kb 1,5 dl kókusztej
cukormentes szeder lekvár

A hozzávalókat kb 10 perc alatt összemelegítem, kenhető masszát kell kapnom.
Ezután megkezdem a tészta összeállítását. Először megkenem a piskótát szeder lekvárral, majd a máktöltelékkel aztán a szeder lekvárral szintén megkent piskótával befedem. Jöhet még rá olvasztott jó minőségű min. 70 % étcsoki, vagy mi magunk is készíthetünk csokit (50 g kókuszolaj, 40 g xilit összemelegítve aztán kézi habverővel folyamatosan kevergetve 50 g kakaóporral nyakon öntjük) én is ezt a megoldást választottam, bár nem lett a legszebb és eléggé meg is keményedett, de nagyon ízletes lett.


A végeredmény: Ízletes finomság, ha kibírjuk hogy álljon pár órát a hűtőbe úgy még finomabb, jobban összeérnek az ízek :).





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése