2014. január 4., szombat

Reform túrógombóc


Régi nagy kedvencemet, a túrógombócot készítettem el egészséges verzióban. Nagyon finom lett, olyan amilyennek én szeretem, kevésbé édes, citromos és nagyon túrós. 
Igazság szerint több receptet kutyultam össze, így egy egészen sajátos verziót sikerült megalkotnom.

Hozzávalók:

10 ek kókuszliszt
1 tojás
10 dkg laktózmentes túró
1 fél citrom leve és héja 
(nagyon lédús citromot sikerült vásárolnom a piacon, ilyet még nem is láttam...szóval sima citromból lehet többet is elbír)
1 ek útifűmaghéj

A hempergetéshez
1 marék darált dió
1 ek xilit
1 tk fahéj

A tészta hozzávalóit összekeverem majd hagyom állni kb 15 percig. Egy fazékba vizet forralók, majd vizes kézzel gombócokat formázok a tésztából és beledobálom őket a forrásban lévő vízbe. Miután feljöttek a kis gombócok még pár percig főzöm őket (nem kell sokáig kb 2 perc, én kicsit többet hagytam és már kezdtek szétesni, úgy hogy gyorsan kellett cselekednem) majd szűrővel kihalászom. A darált diót kicsit megpirítom összekeverem a xilittel és a fahéjjal, a frissen megfőtt gombócokat meghempergettem benne. A tetejére cocomast tettem egy kis citromlével összekeverve.

Az eredmény: Ízletes gombócok, megidézi anya túrógombócát, de nyilván nem ugyanolyan. Finom és laktató :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése