2014. február 24., hétfő

Citromos répatorta (paleo)


Egy februári születésnapon kóstoltam egy isteni répatortát, azóta az az íz jár a fejembe. Próbáltam valami hasonló ízvilágot kreálni, paleo verzióban, egy kis citromos krémmel megbolondítva az összhatást. A tésztához ebből a receptből inspirálódtam.

Hozzávalók:
A tésztához:
160 g őrölt mandula
40 g őrölt kókuszreszelék
100 g kókuszzsír
4 ek xilit
kb 270 g reszelt répa (egészben 350g)
1 púpos kk mézeskalács fűszerkeverék
1 kk szódabikarbóna
4 tojás
2 marék durvára vágott dió

A száraz összetevőket összekeverjük (mandula, kókusz, fűszerek, dió, szódabikarbóna, só). A kókuszzsírban felolvasztjuk a xilitet. A tojásokat külön felverjük, a sárgájához keverjük a kókuszsíros xilitet és a lereszelt répát, majd a felvert fehérjét is óvatosan hozzáforgatjuk. Majd jöhet apránként a lisztes keverék. 25 cm átmérőjű tortaformába öntjük a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben sütjük kb 30 percig. 

A krémhez:
3 tojás
2 citrom leve
50 g por xilit
2 ek tápióka keményítő (elhagyható)
20 g kókuszolaj

A xilitet porrá őröljük kávédarálóban, majd a citromlével és a keményítővel együtt a tojásokhoz keverjük. Víz gőz felett folyamatos kevergetés mellett besűrítjük a krémet kb 10 perc (nekem először nem nagyon akart semmi történni, el is kenődtem aztán egyszer csak besűrűsödött a dolog, szóval kitartás...), végül belekeverjük a kókuszolajat és kihűtjük. 

A kihűlt tésztát cérnával kettévágjuk és megtöltjük a krémmel.






A végeredmény: Jól harmonizáló ízek, a tészta édeskés a krém savanykás. A tészta jó állagú, nem száraz és nem nedves, pont jó. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése