2014. március 31., hétfő

Epertorta (paleo)

Hétvégén valami krémes süteményt akartam csinálni, amiben fel tudom használni a maradék cocomast, mielőtt tönkre megy. Egy facebookos csoportban olvasott recept alapján dolgoztam, kicsit variáltam vele, valamiből többet valamiből kevesebbet használtam. 

Hozzávalók:
A tésztához
6 tojás
60 g őrölt mandula
2 ek tápióka keményítő
10 dkg xilit

A tojásokat külön választom, a sárgáját fehéredésig keverem a xilit felével majd jöhet bele a mandula és a keményítő. A fehérjét kemény habbá verem a cukor másik felével majd óvatosan összevegyítem a sárgájás masszával. 23 cm tortaformába töltöm és 180 fokra előmelegített sütőben sütöm 15 percig majd 150fokon még 6-8 percig. 
(Nekem hatalmasra feljött majd hirtelen össze is esett  tészta, kicsit ijesztő volt, de végül nem lett drasztikusan vékony.)

A krémhez
3 dl cocomas kókuszkrém
50 dkg eper (pár szemet kivettem belőle a diszítéshez)
5 ek xilit
2 tk zselatinpor

Az epret botmixerrel kicsit összeturmixolom a xilittel, majd felforralom, ezután leveszem a tűzről kicsit hagyom hűlni, majd belekeverem a zselatin és folytonos kevergetés mellett felforralom, majd hagyom teljesen kihűlni. 
A cocomas 2 ek xilittel kemény habbá verem majd a kihűlt eperrel összekeverem (több részletben öntöttem össze, ne hogy túl folyós legyen a tejszínhab, egy keveset meg is hagytam). 

A kihűlt tésztát ketté vágom és megtöltöm a krémmel.



A végeredmény: a tészta olyan igazi piskóta ízű és küllemű, a krém olyan mint egy joghurt, isteni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése