2014. március 3., hétfő

Fahéjas gyömbéres narancslekvár


A hétvégén hazautaztam és a nagymamámnak segítettem ügyeket intézni és bevásárolni, ennek örömére, "rámsózott" 1kg narancsot :). Ennyi gyümölcs elég lassan fogyott volna csak el, így gondoltam egyet és befőztem lekvárnak...hát mondanom se kell nagyon jó döntés volt.

Hozzávalók:
1kg narancs
10 dkg eritrit
gyömbér
fahéj

A narancsokat megmossuk, majd félbe vágjuk és kiskanállal kiszedjük a húsát lehetőség szerint minél kevesebb fehér rész kíséretében. Aki bio narancsból csinálja az használja fel a héját is, én ezt a lépést kihagytam, mert nem bio volt a gyümölcs.
A narancsot tegyük egy lábosba, öntsük rá a cukrot majd lassú lángon kezdjük el főzni, jöhet bele a gyömbér és fahéj ízlés szerint. Kb 15-20 perc múlva már kellőképpen besűrűsödik, botmixerrel pürésítjük annak függvényében ki mennyire darabosan szereti. Tegyük még vissza a tűzre egy utolsó összerottyanásra és kész is. Öntsük tiszta üvegekbe, majd tekerjük be konyharuhával és tegyük meleg helyre dunsztolódni. 

A végeredmény: huu iszonyatosan finom, édesen kesernyés, kesernyésen édes. Oda vagyok, nagyon jó lett, máskor is fogok csinálni! :)

2 megjegyzés:

  1. Szia, lenne egy kérdésem. A főzés után mennyi idő elteltével fogyasztható? Anyák napi ajándék lenne... :)
    Köszi szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nekem egy napig volt bedunsztolva, de akár egy éjszaka is elég lehet, főleg ha felbontás után hamar elfogy vagy hűtőben tároljátok.

      Törlés