2014. április 30., szerda

Fahéjas csiga (kompromisszumos paleo)


Nem túlzás, nem ámítás ez valami isteni. Fahéjas, roppanós, eteti magát, nem lehet vele leállni. A tészta pedig valami csoda, jó alapja lehet mindenféle kelt tésztás receptnek. Persze a tápiókaliszttel azért csak óvatosan, mert magas a szénhidrát tartalma, mondjuk nem több mint egy gesztenyelisztté, de akkor is csak okosan, módjával (persze nehéz leállni vele, ha egyszer úgy beindítja az ember fantáziáját :). 
/A tésztához innen inspirálódtam

Hozzávalók:
Tésztához:
100 g tápiókaliszt
50 g kókuszliszt
 (ha őrölt kókuszreszelékkel csináljuk akkor bő 100 g-al számoljunk)
1 tojás
(2 ek gesztenyeliszt)
50 g kókuszzsír
50 g víz
egy csipet só
1 tk méz

A kókuszzsírt, a vízzel, a sóval, a mézzel összeforraljuk majd a tűzről levéve belekeverjük a tápiókalisztet. Hagyjuk állni 3-4 percet majd a kókuszlisztet és a tojást is belekeverjük. Ha nedvesnek érezzük a tésztát keverjünk még bele 2 ek lisztet (én gesztenyelisztet használtam, de lehet kókuszliszt is). A tésztát rakjuk be a hűtőbe, amíg elkészítjük a tölteléket.

Töltelékhez:
15 szem kimagozott datolya (cukorszirup mentes!)
2 ek kókuszzsír
egy marék dió
2 púpos tk fahéj

A hozzávalókat a fahéj kivételével aprítóba tesszük és járatjuk pár percig míg össze nem áll egy tömény krémmé, ezután hozzáadjuk a fahéjat is még egy kicsit összedolgozzuk.

A tésztát kivesszük a hűtőből és kicsit átgyúrjuk, egy nagyon jó állagú igazi tésztát kell kapnunk (nekem annyira jó lett, hogy golyóvá formáztam és dobáltam az egyik kezemből a másikba és hüledeztem, hogy simán meg tudom csinálni, nem ragad, nem szakad, kész :). Két sütőpapír között (tulajdonképpen szerintem kilisztezett gyúródeszkán is ment volna, de valamiért én nem így csináltam, megszokás vagy nem tudom, nincs kérdés :D ) téglalap alakúra nyújtjuk, megkenjük a töltelékkel (ami kicsit sűrűbb, de azért el lehet egyengetni) és ügyesen feltekerjük. 1-2 cm vastagságúra felszeleteljük és 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 percig sütjük, figyelgessük ne égjen meg!




A végeredmény: huuu hát csak ömlengeni tudok :D, finom, finom, finom!!! Olyan ízletes a tésztája és a töltelék meg olyan mint egy grillázs, ááá most ez a kedvencem.

A hozzávalókat megtaláljátok jó áron a Diétás - Ételek Webshopban Egész májusban kedvezmény jár a blogra látogatóknak az alábbi kuponkóddal: 
DÉWPILLECUKORKAK -5%




10 megjegyzés:

  1. Szia! Nekem tápiókakeményítőm van. Azzal is csinálhatom? Gyönyörűek a csigáid :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm:)! Igen csinálhatod, elvileg ugyanaz a kettő :)

      Törlés
  2. Szia:) Tényleg isteni lettek a csiguszok! :) csak én tápiókaliszt helyet, nyílgyökérlisztet használtam:) imádom :D köszi a recepted:) (y)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Huu de örülök :)! Tök jó, akkor nyílgyökérliszttel is működik, úgy akkor kevésbé szénhidrát dús :).

      Törlés
  3. nagyon klassznak tűnik

    VálaszTörlés
  4. Igen, működik nyílgyökérliszttel :) Amúgy Joanna vagyok ;) a facebookon, paleos csoportban írtam Neked :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) igen láttam! Örülök, hogy megírtad a tapasztalatokat! :)

      Törlés
  5. Megcsináltam én is, szuper a recept! Gyönyörűek lettek a csigák!!! Én kókuszliszt helyett darált kókuszt használtam, és nem tettem a tésztába kókuszzsírt. Köszi a receptet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper, örülök! ;) Az első adagot én is darált kókuszreszelékkel csináltam, úgy is finom.

      Törlés