2014. június 23., hétfő

Csokis répatorta (paleo)


Nagyon jó állagú, puha, ízletes répatorta tésztát sikerült kreálnom, amit most csokival dobtam fel. Már régóta próbálkozok egy jó paleo brownie megalkotásával, de eddig csak és kizárólag kész receptből dolgoztam és sose sikerült, lehet én rontottam valamit el, de mindig kemény lett és lapos, ááá élvezhetetlen. Most viszont gondoltam egyet és a répatortámat alakítottam át, és ez bizony nagyon jól sikerült, legközelebb több csokit teszek bele, hogy még intenzívebb legyen. 

Hozzávalók:
180 g darált dió
20 g tápiókaliszt vagy nyílgyökérliszt
60 g min. 70 % étcsokoládé
40 g kókuszzsír
2 ek xilit (aki édesszájú tehet bele többet is)
1 ek kakaópor
4 tojás
1 tk szódabikarbóna + pár csepp almaecet vagy citromlé
300 g reszelt répa
egy csipet só

A liszteket összekeverjük, majd hozzáadjuk a sót, és a szódabikarbónát, amire pár csepp almaecetet teszünk. A csokit, a kókuszzsírt, a kakaót és a xilitet felolvasztjuk majd félretesszük. A tojásokat szétválasztjuk, a sárgájához folyamatos kevergetés mellett hozzáadjuk a csokis masszát, majd a reszelt répát végül a liszteket. A fehérjét kemény habbá verjük majd két részletben a sárgájás masszához adjuk. Sütőpapírral bélelt 23 cm-es tortaformába töltjük a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben sütjük kb 20-25 percig. A formában hagyjuk kihűlni.



A végeredmény: könnyű, lágy, puha tészta amihez bármilyen krémet készíthetünk, ketté is lehet vágni, mivel elég magasra feljött. Remek csokitorta alap, ha több csoki kerül bele akkor pedig remek brownie :). 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése