2014. szeptember 25., csütörtök

Tepertős pogácsa (paleo)


Az eddigi legfinomabb pogácsa, legalábbis szerintem, mondjuk ami a fogyási időt illeti nem csak nekem ízlik, szabályos harcot kell folytatni minden egyes darabért a párommal, szóval szerintem neki is igencsak bejön ;). 
Sokféle receptet kipróbáltam, többek között tücsökbogár receptjét is, ami az első nagy siker volt. Ebből a receptből indultam ki tulajdonképpen, de a végletekig leegyszerűsítettem, de így is működik sőt ;). 

Hozzávalók:
1  adag mandula vagy kesudió pép, ami a növényi tej készítéskor visszamarad
(ha ez nincs akkor 120 g kesudiót áztassunk be egy éjszakára majd turmixoljuk össze 1 dl vízzel)
2 tojás
2 ek nyílgyökérliszt vagy tápiókaliszt
2 ek kókuszliszt
2 ek magliszt nem paleozoknak zab vagy hajdinaliszt
1 kk só
10 dkg darált töpörtyű vagy töpörtyűkrém (ha találunk megfelelőt)
só, bors
a díszítéshez tökmag

A magpépet keverjük össze a tojással, a sóval és a lisztekkel. A darált töpörtyűt keverjük össze a sóval és a borssal majd keverjük a lisztes masszához, ha nem állna össze tegyünk még bele lisztet. 
Vizes kézzel formázzunk golyókat majd lapítsuk le a tetejüket, szórjuk meg tökmaggal majd 180 fokra előmelegített sütőben süssük kb 25 percig. 

A HOZZÁVALÓKAT ITT TUDOD EGY HELYRŐL JÓ ÁRON BESZEREZNI:




A végeredmény: Puha, omlós, ízletes, olyan igazi pogácsa íz. Nagyon eteti magát, pillanatok alatt elfogy :).








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése