2014. október 10., péntek

Somlói galuska (paleo)



Ez a somlói nem a külsejével fog versenyt nyerni az biztos, de az íze, hát mit mondjak mennyei és ami a legjobb, hogy semmiben nem különbözik a lisztes, cukros társától, szóval telitalálat. 
A recepttel kicsit bajban vagyok, mert nem igazán méricskéltem, volt egy koncepcióm és az alapján dolgoztam, most próbálom a lehető legpontosabban rekonstruálni nektek :)

Hozzávalók:
A tésztához:
5 tojás
50 g őrölt mandula
2 ek nyílgyökérliszt (ezt használtam)
5 púpos ek xilit (ezt használtam)

A tojásokat külön választjuk, a sárgáját fehéredésig keverjük a xilit felével, majd jöhet bele a mandula és a nyílgyökérliszt. A fehérjét kemény habbá verjük a xilit másik felével, majd két részletben óvatosan hozzáadjuk a sárgájás masszához. 
Sütőpapírral bélelt közepes tepsibe öntjük a tészta felét, a másik felébe 1 ek kakaót tesszük és azt is beleöntjük (így lett egy tepsiben 2 féle piskóta). 180 fokra előmelegített sütőben sütjük 12 percig majd 150 fokon még 5-8 percig. 

Vanília puding:
5 dl házi kókusztej
2 púpos tk konjac liszt (ezt használtam)
5 ek xilit
2 tk vanília aroma vagy 1 vanília rúd

A tejben felolvasztjuk a xilitet, majd megvárjuk míg kihűl és belekeverjük a konjac lisztet, ami 10-15 perc alatt kelőképpen puding állagúra sűríti a krémet.

Csoki szósz:
60 g min. 70% étcsoki
3 ek kókuszsír (ezt használtam)
2 tk rumaroma

A csokit és a kókuszzsírt felolvasztjuk majd tűzről levéve belekeverjük a rumaromát.

Tejszínhabhoz:
1 cocomas (ezt használtam)

A cocomast felhasználás előtt fél órára mélyhűtőbe tesszük, majd kemény habbá verjük.


Összeállítás: A kihűlt tésztát először csíkokra vágjuk, majd további téglalapokra. Elkezdjük a rétegezést, Egy sor csokis piskóta, egy sor sárga piskóta, erre jön a vanília puding majd csokiszószt csorgatunk rá, aztán újra piskóta réteg és így tovább, amíg el nem fogynak az alkotóelemek. A tetejére cocomasos tejszínhabot teszünk, amire esetleg még csorgathatunk egy kis csokit ha maradt.
Pár órára hűtőbe tesszük, hogy összeérjenek az ízek és már falatozhatjuk is ;).

A HOZZÁVALÓKAT ITT TUDOD EGY HELYRŐL JÓ ÁRON BESZEREZNI:




A végeredmény: Igazi ízorgia, puha piskóta, olyan igazi, finom puding amit megkoronáz a csokiszósz és a tejszínhab ;)...hmm valami isteni!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése