2014. november 24., hétfő

Gundel palacsinta (paleo)


Hétvégén az egyik nagy kedvencemet, a gundel palacsintát, készítettem el, bár a palacsintát szinte minden feltéttel, feltétel nélkül imádóm ;) de kétségkívül ez a variáció nálam az örök nyertes. 
A tésztához ezt a jól bevált receptemet használtam, a lényeg a 3 ek nyílgyökérliszten van, amitől vékony, szakadásmentes lesz a pali, a további 5 ek liszt pedig szinte bármi lehet, ami éppen otthon van (gesztenye, mandula, zab, amarát stb.)

Hozzávalók:
Diós krémhez:
10 dkg dió
3 ek xilit (ezt használtam)
2 lapos ek kókuszzsír (ezt használtam)
1 kk rumaroma
fél vagy 1 dl víz

A diót ledaráljuk a xilittel, hozzáadjuk a vizet (a mennyiség attól függ, mennyire akarjuk krémesre) majd a kókuszzsíron kissé átmelegítjük, ettől jobb íze lesz. Tűzről levéve hozzáadjuk a rumaromát.

Csoki öntethez:
4 ek kókuszzsír (ezt használtam)
4 ek xilit (ezt használtam)
2 ek kakaó
fél dl mandulatej
1-2 kk rumaroma

A kókuszzsírban felolvasztjuk a xilitet, majd tűzről levéve kézi habverővel belekeverjük a kakaót és folytonos kevergetés mellett beleöntjük a mandulatejet és a rumaromát. 

A palacsintákat kevés kókuszzsíron kisütjük, megtöltjük a diókrémmel majd gazdagon nyakon öntjük a csoki öntettel.

A HOZZÁVALÓKAT ITT TUDOD EGY HELYRŐL JÓ ÁRON BESZEREZNI:




A végeredmény: Olyan mint régen, vékony tészta, mesés diókrém, lágy csoki öntet. A legjobb melegen fogyasztani, hmm mennyei...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése