2014. november 6., csütörtök

Tökös-mákos bejgli (paleo)


Már hetek óta valami kalács szerűségről álmodozom, így "kénytelen" voltam sütni egy bejglit:).Bemelegítésnek se volt rossz, mivel karácsonykor is tutira elkészítem. A tésztán még lenne mit javítani, mert törik szakad, lehet a brutális mennyiségű töltelék miatt, de hát mit tegyek ha én így szeretem?! :). Ezt a tavalyi receptet csináltam meg, kicsi változtatással.

Hozzávalók:
A töltelékhez
20 dkg darált mák
15 dkg sütőtök
1 tk fahéj
2 ek kókuszsír (ezt használtam)
3 ek xilit (ezt használtam)
kb 1 dl víz

A sütőtököt meghámozzuk, lereszeljük vagy julienre vágjuk khöm:), egy lábosban kevés kókuszsíron puhára pároljuk, megszórjuk fahéjjal, majd félretesszük.
Az összes többi hozzávalót, folyamatos kevergetés mellett összemelegítjük, majd hozzákeverjük a tököt és félretesszük..

A tésztához:
15 dkg őrölt mandula
50 g nyílgyökérliszt (ezt használtam)
30 g xilit (ezt használtam)
1 tojás a tésztához, egy sárgája a kenéshez
90 g kókuszzsír (ezt használtam)
csipet szódabikarbóna

Felhasználás előtt a kókuszzsíron kívül minden hozzávalót tegyünk hűtőbe. 
A tészta hozzávalóit először villával dolgozzuk össze, majd gyors mozdulatokkal gyúrjuk át kézzel is. Nyújtásig tegyük hűtőbe. 2 sütőpapír között nyújtsuk ki vékonyra a tésztát és egyengessük el rajta a tölteléket. A sütőpapír segítségével tekerjük fel, szakad, törik sajnos, de ne adjuk fel, majd a tojással bedolgozzuk a repedéseket! :). Miután nagy nehezen feltekertük, a sütőpapírral együtt tegyük egy tepsibe, de szerintem jobb egy nagy méretű kenyérsütőbe tenni így biztosan egybemarad sütés közben, kenjük meg a sárgájával majd 180 fokra előmelegített sütőben süssük kb 30 percig. 


Végeredmény: vékony tészta, és rengeteg töltelék, pont ahogy én szeretem, felidézi az igazi bejgli ízt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése