2015. szeptember 30., szerda

Zserbó pite (paleo)


Imádom a zserbót, viszont nem akartam (és nem is tudtam volna vele, Ábel miatt) sokáig szórakozni, így leegyszerűsítve pite formában készítettem el. Az élmény megmaradt, viszont rövidebb idő alatt készült el, és a hozzávalók száma is jelentősen lecsökkent, hála Szafi szuper lisztkeverékének ;).

Hozzávalók:
A tésztához:
75 g kókuszolaj (ezt használtam)
75 g víz
2 tojás sárgája
150 g Szafi Fitt süteményliszt (ezt használtam)

A dióhabhoz:
120 g darált dió (nyugodtan lehet több is nekem csak ennyi volt itthon :)
3 ek eritrit (ezt használtam)
2 tojás fehérje
2 közepes méretű alma
1 kk fahéj

A csokimázhoz:
25 g 75 % étcsoki
1 ek kókuszzsír (ezt használtam)

baracklekvár

A tésztához összekeverjük a nedves hozzávalókat (olaj, víz, tojás) majd hozzáadjuk a lisztkeveréket és jól összegyúrjuk, szépen össze fog állni. Fél órára betesszük a hűtőbe pihenni.
A töltelékhez a tojás fehérjéket kemény habbá verjük, az almákat lereszeljük, a diót ledaráljuk az eritrittel majd mindent szépen összekeverünk.
A tésztát vizes kézzel belenyomkodjuk egy 23 cm-es tortaformába, úgy hogy legyen pereme is,  megkenjük gazdagon baracklekvárral és rákenjük a tölteléket. 
180 fokra előmelegített sütőben sütjük kb 20-25 percig. Megvárjuk míg kihűl.
A kókuszzsírban felolvasztjuk a csokit és a torta tetejére öntjük, elsimítjuk.

A HOZZÁVALÓKAT ITT TUDOD EGY HELYRŐL JÓ ÁRON BESZEREZNI:



A végeredmény: Zserbó ízvilág, omlós tészta, ízletes diós réteg, amit megkoronáz a csokimáz :).














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése