2016. október 5., szerda

Vaníliás zabkeksz (laktóz- és cukormentes)

Régi zabkeksz receptemen változtattam egy kicsit, legközelebb kókuszreszeléket is fogok hozzáadni, de szerintem magokkal is bátran lehet kísérletezni (Ábel még nem ehet ilyeneket, szóval én még várok vele egy kicsit).

/egy kis zárójeles megjegyzés, zabból én magot szoktam venni (feldolgozatlan formában, így nem szennyeződik elvileg gluténnal)és azt darálom le, így nekem nem szokott problémát okozni.  

Hozzávalók:
200 g zabpehely (kávédarálón ledarálva)
2 ek négyszeres erősségű édesítő
50 g kókuszzsír
1 tojás
1 ek kókuszliszt
1 ek útifűmaghéj
egy csipet só
100 ml víz vagy növényi tej
1 vanília rúd 

A zabot kávédarálón vagy aprítógépben ledaráljuk (ezzel le is tudtuk a recept nehezét) majd hozzáadjuk az összes többi hozzávalót és jól összedolgozzuk, kanállal vagy kézzel, kinek mi tetszik. 
Egy jól kezelhető tésztát fogunk kapni, amit két sütőpapír között kinyújtunk és tetszőleges formájúra szaggatjuk ( ne legyen túl vékony a tészta, mert hamar megég!). 
180 fokra előmelegített sütőben sütjük kb 20 percig.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése